Sound In Motion 2
June 22, 2019
What happens acoustically, musically and visually when speakers are moved? What creative possibilities are there?
In the workshop concert of the course Composing with and for Moving Loudspeakers II, moving loudspeakers can be heard, seen and experienced in seven new works.
During one semester we worked on electroacoustic settings and dealt with the question of a spatial sound aesthetic that focuses on the loudspeaker itself. Standard settings of contemporary sound reinforcement strategies do not play a role here. Rather, it is about media strategies that take the loudspeaker seriously as an independent instrument and mediator.
Works by: Antonio D’Amato, Peter Färber, Rita Maria Jurt, Eric Larrieux, Luca Magni, Annkathrin Pöpel, Philip Tschiemer
Peter Färber: Direction
22.6.2019
Was passiert akustisch, musikalisch und visuell, wenn Lautsprecher bewegt werden? Welche gestalterischen Möglichkeiten bieten sich?
Im Werkstattkonzert des Kurses Komponieren mit und für bewegte Lautsprecher II sind in sieben neue Arbeiten bewegte Lautsprecher zu hören, zu sehen und zu erleben.
Während eines Semesters arbeiteten wir an elektroakustischen Settings und beschäftigten uns mit der Frage einer Raumklangästhetik, die den Lautsprecher selbst ins Zentrum rückt. Dabei spielen Standardsettings zeitgemässer Beschallungsstrategien keine Rolle. Vielmehr geht es um mediale Strategien, den Lautsprecher als eigenständiges Instrument und Mittler ernst zu nehmen.
Mit Werken von: Antonio D’Amato, Peter Färber, Rita Maria Jurt, Eric Larrieux, Luca Magni, Annkathrin Pöpel, Philip Tschiemer
Peter Färber: Leitung
Program notes (8 pages)
ICST
Institute for Computer Music and
Sound Technology