n°13_Pädagogische Reflexivität, UE (Übung). Einführung in das pädagogische Lexikon der Gegenwart
RÚBIA SALGADO
Pädagogische Reflexivität, UE (Übung).
Einführung in das pädagogische Lexikon der Gegenwart
[…] Universität, Unlearning, Un_Universität, Utopie, Veränderungspraxis, Verlernen lernen, Weiterbildung, Weiterbildungsbeteiligung, Weiterbildungskosten, Weiterbildungszwang, Werte, Wettbewerb, Wettbewerbsfähigkeit, Widerspruch, Widerstand, Wissen, Wissensgesellschaft, Zertifizierung, Ziel, Zielerreichung, Zielerreichungsgrad, Zielgruppe, Zielgruppenabschätzung, Zielgruppenberechnungen, Zielgruppenerreichung, Zielgruppengrösse, Zugang, Zugangskriterien, Zugangsmöglichkeiten?
Beginnen wir mit dem letzten Eintrag im Gedicht.
→ Zu der Kurzbiografie von Rúbia Salgado
Rúbia Salgado
Pedagogical Reflexivity (Exercise).
Introduction to the pedagogical lexicon of the present
Access, access criteria, access options, adults with few formal qualifications, agency, anti-hegemonic knowledge production, certification, competence check, competitiveness, contradiction, control, crisis, critical educational work, critiques of racism in education, empowerment, epistemic violence, evaluation, further education, human capital, innovation, institutional critique, integration of disadvantaged groups, key competences, knowledge society, learning to learn, learning to unlearn […]
Let’s start with the first entry in this poem.